Galeria AT

 

EBERHARD BOSSLET (Niemcy)

BARIERA / BARRIER

10 - 21.10.2005

 

Eberhard Bosslet (ur. 1953 r. w Speyer nad Renem, Niemcy); w latach 1975-1982 studiował malarstwo w Hochschule der Künste w Berlinie. Od 1997 jest profesorem w Hochschule für Bildende Künste w Dreźnie (Pracownia Rzeźby). W latach osiemdziesiątych był związany z berlińską grupą artystyczną Material & Wirkung (Sattel, Klotz). Swoje prace prezentował na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych m.in. w Wilhelm-Lehmbruck-Museum, Duisburg, John Gibson Gallery, New York, USA, Nationalgalerie, Berlin, Kunsthal Rotterdam, Holandia, Kunsthalle Mannheim, Galerie Bochynek, Düsseldorf, Chiara Marzi Galerie, Berlin, oraz brał udział w "Documenta 8", Kassel, "Spaces 88", Prato, Włochy, "Kunst werkt", Stedelijk Museum, Amsterdam, Holandia, Museum of Contemporary Art, Sydney, Australia, "Material & Wirkung", Kunsthaus, Dresden. Eberhard Bosslet od 1997 roku mieszka i pracuje w Dreźnie. Więcej na stronie  http://www.bosslet.com/
Pod koniec lat 70-tych zajmował się instalacją z podkreśleniem przestrzenności rzeźby. Na początku lat 80-tych Bosslet tworzy pojęcie INTERWENTION /interwencja/ jako określanie ingerencji we wnętrze architektury i tego co na zewnątrz niej się znajduje. Na budynkach fabrycznych i innych budowlach umieszczał np. płaszczyzny malarskie i geometryczne linie; podkreślając i ujawniając tym samym materialne /statyczne/ konstrukcje architektoniczne charakterystyczne dla wybranych budynków. Wraz z pracownikami UNTERSTÜTZENDEN MASSNAHMEN (Wspierające Przedsięwzięcia) i za pomocą grupy pneumatycznych podnośników HUBWERKE, buduje obiekty przestrzenne będące w jakimś sensie zaprzeczeniem logiki czy funkcjonalności, a jednocześnie prowadząc z widzem przewrotną grę intelektualną. Szczególnie tymi dziełami ugruntował swój międzynarodowy rozgłos i ustalił dla pojęcia INSTALLATION /instalacja/ niezaprzeczalne znaczenie. Eberhard Bosslet używa w swoich pracach wyłącznie produktów i technologii zaczerpniętych z industrialnej rzeczywistości. Są one podstawowym i funkcjonalno-estetycznym elementem jego prac. Najczęściej tworzy je z nieszlachetnych materiałów, (tj. beton, stal, piasek, cegły), stanowiących w jego obiektach niespotykane na co dzień konstelacje przestrzenne. Wiele jego prac powstało także w otwartej przestrzeni  miasta.
 
 

Eberhard Bosslet (born 1953 in Speyer, Germany); is a German contemporary artist who has been producing side-specific art and architectural-related works, such as sculpture, installation and painting, both indoors and outdoors, since 1979. He co-founded the artist group, "Material & Effect" (Material & Wirkung) in Berlin in 1981, and since 1980, has been the co-director of the artistspace "MOPEDS" in Berlin/Kreuzberg that is involved in curating and managing non-conventional artshows. Since 1997 he is Professor in Hochschule für Bildende Künste in Dresden. Art work he exhibited in: Fundación Miró, Barcelona, Wilhelm-Lehmbruck-Museum, Duisburg, Heidelberger Kunstverein, John Gibson Gallery, New York, Nationalgalerie Berlin, Galerie Gilles Peyroulet, Paris, Kunsthal Rotterdam, Galerie Bochynek, Düsseldorf Basics, Kunstverein Viernheim, Viernheim, Künstlerhaus Bregenz, Palais Thurn und Taxis, and group exhibitions in: Germany (documenta 8), Spain, USA, Holland, Australia.
Works and lives in Dresden. Website
www.bosslet.com

For the show at Galeria AT Bosslet realized a space extending installation from the Barrier series. A hug amount of concrete and reinforcement steel are brought into the exhibition space to execute the sculpture on site. Bosslets Barriers are foundation-like, knee-high constructions in concrete and steel re-enforcement made on site, designed for the dimensions of the space, and blocking the evident path through the room.